torsdag den 23. august 2012

Tonerne i livet, lavet af alle andre.

Musik
Jeg er i sommer humør. Jeg er i musikhumør. Derfor vil jeg gerne give jer lidt musik til dagens arbejde, hvis nu I mangler noget at sidde og lytte til. Det er nok lidt alternativt - men så igen, hvad er ikke det?

F.eks. lidt af det skønne Bonobo, der altid kan få mit humør helt op, på den rigtige måde. Det suser simpelthen i maven når jeg hører bandet. Det er lækkert, sommerligt, festligt, afslappende og helt fantastisk!






Men hvis jeg skal vise jer lidt mere af den psykedeliske genre, så er der f.eks. Ott - Mir (en skøn plade med masser af elektronisk musik.)
Den får mig til at indånde luften på en helt anden måde, samt gå byen tynd, næsten med lidt bounce effekt.


Et andet nummer fra Ott (pladen Mir) er dette:


Dette nummer er lidt en blanding af dubstep og psychedelic. Genren er allerede lavet, men jeg har nævnt det DubDelic da jeg synes ordet er ret blødt og mellow. Sådan som jeg også ser musikken.
Det kan nok godt være, at alt det jeg skriver er en gentagelse af andre, men eftersom at jeg ikke er professionel, så gør jeg blot det her for hyggens skyld - ja, og min egen.

Til sidst, i min morgenramte musiske situation vil jeg gerne præsentere Infected Mushroom. Et meget psykedelisk, elektronisk band. Jeg har hørt det live én gang og drømmer stadigvæk efter næste gang. Det har en hård genre og en blød genre, derfor vil jeg gerne præsentere begge dele.



Elation Station har ramt mig lige i hjertekuglen fra første dag jeg hørte den. Men den er også lidt one of a kind, da den er den mest rolige sang, jeg har hørt fra Infected Mushroom.
Derfor vil jeg gerne præsentere to mere, da jeg synes bandet er mere eller mindre alsidig. Dog kender jeg mange, som foragter den slags musik. Men da jeg f.eks. ikke er den bedste til at lytte til tekster, men har det rigtig godt med at arbejde til tekstløs musik, så er elektronisk en genre, lige for mig.



Becoming Insane har meget tekst, men alligevel ikke så meget, at jeg skal koncentrere mig om det. Meget af det de siger, er lidt en del af lydeffekten.
Jeg elsker den her sang, fordi den er lidt vred og aggressiv. Det kan jeg til tider rigtig godt lide.

Saeed er en sang jeg ikke rigtige kendte til, før for et års tid siden.


Den vil jeg virkelig også gerne have, at I giver en chance. Jeg synes det er lækkert.


God dag til jer! Carpe Diem

Ingen kommentarer:

Send en kommentar