fredag den 17. august 2012

Tiden der gik, stadigvæk går.. og hey, så er det fredag!

Så blev det fredag den 17. August. En weekend hvor jeg må vinke farvel til arbejde i en weekend + 3 dages tid. Men også en weekend hvor jeg må sige pænt nej tak til en fantastisk fest kaldet Udflugt, som jeg har deltaget i én gang før. En fest, jeg fandt helt igennem fantastisk!
Dog skal jeg i sommerhus med kæresten og hans familie. Jeg glæder mig rigtig, rigtig meget! Det bliver så spændende, hyggeligt, afslappende og rart. Jeg glæder mig til at befinde mig i et større hus, hvor der evt. er have og lækre gåtures muligheder. Det bliver super hyggeligt.

Denne blog bliver meget blandet, da jeg ikke helt har haft tid til at berette. Men nu fik jeg endelig tid og lyst!
Jeg er fast læser på min kærestes søsters blog og derfor har jeg tilladt mig at deltage i en lodtrækningskonkurrence. Link: http://stiletter-og-mursten.blogspot.dk/2012/08/stor-forsinket-fdselsdags-give-away.html
Hvis du klikker ind på denne fødselsdags-give-away kan du også selv deltage i lodtrækningen.


Der sker konstant noget nyt eller også så føler jeg bare, at mit liv er under konstant forandring. Samtidig med, at der ligesom er kommet en fast rytme - en dagligdag, som jeg nyder.
Jeg har i længere tid ikke kunne finde mit malergrej og derfor været lidt fortvivlet. Men i går fandt jeg det og besluttede mig for, at færdiggøre gaven til K.
Det mislykkedes rigtig meget, så derfor kan jeg ikke vise jer, hvad jeg har malet. Så det må blive den dag hvor mine færdigheder ligesom blomstre igen. Eventuelt en dag med mere energi, plads og øvelse.



I dag hentede K mig fra arbejde - en lille ting han har været så skøn at gøre de sidste mange gange, faktisk. Vi cyklede en tur ned til den nærmeste sø hvor vi nød vandet, ænderne og det lækre, lækre sensommer vejr. Det er faktisk noget vi har gjort ofte, her det sidste stykke tid. Vi var også i skoven for nogle uger siden. Jeg har bare ikke haft taget mit kamera med, så derfor er der ingen skønne billeder. Men i dag tog vi hjem først, hvor jeg skyndte mig at putte mit lille, dårlige kamera ned i tasken, før vi gik en lille tur.





Så er der Hera.
Hun er stadigvæk helt fantastisk! K legede i dag en fiskeleg med hende. Han fyldet vandskålen op med vand (selvfølgelig) og puttede derefter lidt rejer i, som hun skulle fiske op. Han fortalte, at hun forsøgte med at dykke ned efter dem, men skyndte sig at trække hovedet op - man bliver jo våd! Ikke nok med det, skulle poterne i hvert fald heller ikke i vandet. Drikke det var også et mislykket forsøg.  Til sidst bed hun fast i kanten af skålen og hældte alt vandet ud på gulvet, hvorefter hun belønnede sig selv med rejerne. Kloge kat!
Dette forsøg skete altså på badeværelset - så det gjorde ingenting at gulvet blev vådt.


Te + kaffetid - det er hyggetid !

Så har jeg også fået min første løn fra den fantastiske børnehave. Derfor brugte jeg penge på et par nye solbriller, da mine tigerbriller er gået i stykker. Jeg fik sat mig oven på min taske, så hanken knækkede. Øv, øv!
Men jeg fandt dem her i Kvickly og købte dem altså. De er fine nok.


Læsebriller
Jeg vil også forsøge mig selv med nogle læsebriller, da jeg ikke rigtig kan læse så godt. Det er blevet langt mere sløret og irriterende for mine briller, at læse. Jeg bliver øm i panden og rynker brynene. Derfor ville jeg teste det, og indtil videre virker det ganske fornuftigt - nu må vi se. Det kan umuligt gå mere galt, andet, end jeg så virkelig skal ha' briller. Men det frygter jeg ikke så meget.

Puttegøjsen

Fars kysseprinsesse - man kan godt mærke, at han har fået en "datter" haha. 
Jeg ved ikke hvordan det skal gå den dag vi får børn. Jeg har været enormt skruk her det sidste lange stykke tid. Men killing og børnehave/vuggestue arbejde får mig ligesom til at nyde forældreløs tiden lidt mere, samtidig med at jeg ser hvad det sådan handler om. Men K er blevet lidt vildere efter at få børn. Han tager mig nogen gange drillende på maven, som om jeg er gravid. Om det er en hentydning til min delle eller om han glæder sig - det er ofte svært at tolke. Dog synes jeg det er vildt dejligt!


Og angående sommerhus turen så skal vores lille Hera med. Så vi har anskaffet os (tak til K's mor) en katteboks hvor hun skal være under turen til sommerhuset. Vi har også en kattesele som hun så småt lærer at bruge, og så skal vi ellers bare nyde hende - og hun skal lære at være en kat, man kan medbringe, sådan så hun ikke altid skal passes.

Det var lidt fra missefronten.
God weekend til alle!
Vi skal (endelig) på ferie.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar