onsdag den 1. august 2012

Projekter, erfaringer og tilføjelser


For det første, så prøver jeg at stoppe med at bide negle. Min gode ven "go' negl" (der smager ad helv**** til) er medvirkende i mit projekt Stop Neglebidning. Endvidere har jeg købt mig en neglelak, jeg finder ret sød. Derfor forsøger jeg mig med lakerede negle (de stumper der nu er tilbage). I håb om, at jeg bliver ked af det, hvis neglelakken går i stykker. Samtidig er det ikke særlig pænt at have neglelak rester i munden. Det ser knap så charmerende ud.


Ikke nok med det, så glæder vi os også meget til vores nye medlem i familien. Dog er der sket noget ganske frygteligt. Min venindes kat (som er missemor til vores kommende kat), er blevet slået ihjel af naboens hund. Min veninde overværede situationen og har været ganske forfærdet og meget trist, siden det skete. Missemor døde i hendes arme og jeg blev selv meget ked af det, da jeg fik det at vide.
Så nu hvor missemor er død, ønsker min veninde, at beholde to af hendes killinger. Derfor spurgte hun, om hun for pengenes skyld (sterilisering med videre) må beholde den hanmis, som var udtænkt os. Derfor venter der os nu en lille stribet dame. Ganske køn! Jeg er meget spændt på at modtage hende, og lige nu vides det ikke hvornår. K glæder sig også rigtig, rigtig meget. Det bliver såååå hyggeligt og aldeles fantastisk med noget andet liv, i hjemmet. Hun bliver vores lille barn. K håber også, at det vil gøre mig mindre skruk - for følelsen af børn og bleskift er kun blevet mere intens, efter påbegyndt arbejde i en børneinstitution. 


Faktisk skal det lige siges, at det er helt vildt godt at arbejde med børn og andre voksne. Jeg føler mig enormt beriget. Ikke kun i forhold til arbejde og erfaring, men også i forhold til selv at få børn. Man vokser ligesom med opgaven og bliver mere og mere ansvarlig. Ikke nok med det, så er arbejdspladsen meget godt og jeg sætter pris på deres konstruktive kritik og det de lærer mig.
Det er vidunderligt at føle sig brugbar og til nytte - en følelse, som jeg længe har manglet.
Det er rare arbejdsopgaver og børnene er virkelig søde og medgørlige.
Det sværeste ved arbejdet er, at man stå op. Det er ikke hårdt, når man først er kommet af sted, eller når man står der, omringet af børn. Det er hårdt at høre vækkeuret ringe, hvorefter man ligesom bliver klar over, at man ikke kan hvile sig igen, før klokken fire. Det hårde arbejdsliv. Til gengæld er det ti gange sjovere end at gå i skole, og lige nu kan jeg slet ikke overskue, at jeg skal studere videre en dag. Jeg gider rent faktisk ikke. I hvert fald ikke lige nu! Men kommer tid kommer idéer.. Og jeg finder sikkert gnisten frem igen, til at studere færdigt og uddanne mig. Det er i hvert fald noget, som jeg inderligt håber.

Drømmene er ligesom lettere overskuelige. Pædagog arbejde eller dyrepasser lyder - i mine øre - ganske fornuftigt og håndterbart. Derfor ønsker jeg, at jeg kan skaffe en masse god erfaring og oplevelser, til videre udvikling.
Jeg bliver nok aldrig en oplyst type, der render rundt med min karma og alternative behandlinger - selvom jeg synes det er smukt, fantastisk og glamourøst.
Jeg tror bare.. At jeg bliver en mor der sidder, med sine tre børn, og nyder hverdagen. Hygger, leger og har det godt. Lever rigt på familie og kærlighed - det er i hvert fald det, jeg lige nu og her, går og drømmer om.

Villa, Volvo og Vovhund
- lad lige volvo'en blive tre cykler i stedet for!! Grøn er vel vejen frem!




4 kommentarer:

  1. For at være ærlig , er dine negle alt for grimme og nedbidte.
    Jeg har bidt negle , og mine er faktisk blevet lange nu , da jeg har plejet dem ordentligt!
    Bare find et billede af lange negle på Google , også planlæg at det er sådan du vil have dine!
    Og nå nu du skal til at bide negle , ha altid et stykke tyggegummi med dig så har tænderne noget at lave!
    Jeg vil ønske dig held og lykke!
    Og en eller anden dag vil du have flotte lange negle!
    ����������������������������������������������

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej. Ja det er så over et år siden at du har skrevet, og jeg har slet ikke svaret. Det er ret for dårligt af mig.
      Men ja, du har ret! Jeg har virkelig grimme negle og jeg må indrømme, at det slet ikke bliver spor nemmere (synes jeg selv).
      Men jeg kæmper stadigvæk og jeg tygger meget på tyggegummi og bruger god negl og neglelak. Jeg har i løbet af dette år prøvet at have lange negle (for derefter at bide dem ned, igen) 4 gange. (Tror jeg nok).
      Jeg synes bare det er svært at måle mine negle med andres, fordi jeg synes mine vokser på en sjov måde og det hvide bliver rigtig langt. Jeg tror nu nok det skal gå på et eller andet tidspunkt. :)
      Tak for din kommentar!

      Slet