onsdag den 29. august 2012

Dagen der gik

Dagen i går stod i mine fætres tegn. Efter arbejde cyklede jeg hjem og gjorde mig klar parat til en aften og overnatning i det Københavnske. K tog dejligt nok, også med til København. Vi valgte at cykle fra Valby station til Nørrebro. Desværre regnede det, men lunt var det, så det gjorde ikke så meget. Vi hyggede os med hule-bygning, togbane og dejlig samtale over aftensmaden. Det var rigtig skønt at se mine nu temmelig store fætre. De bliver ældre og ældre. Han  fylder fem - tænk engang. Til tider synes jeg stadigvæk lige, at han er blevet født. Det samme med O. Den lille, sky og lettere reserverede, og rolige dreng.. Han er blevet meget mere udadvendt - på hans egne præmisser. Det er så vidunderligt at se dem vokse op.
Her til morgen fulgte K og jeg min ældste fætter i børnehave, hvorefter vi satte os på en bænk, på Sankt Hans Torv og slappede lidt af. Nød den sol der nu var dukket op. Bagefter tog vi hjem til min onkels lejlighed og slappede af til lidt madlavningsprogrammer. Vi fandt også et dyreinternat, som  vi valgte at besøge. "Kattens Værn" på Frederiksberg. Det var så hyggeligt at være omringet af omkring syv katte. Nogle hvæsede, andre lå og slappede af for sig selv. Nogen af dem legede med lidt legetøj. De var særlige, hver og én. Jeg blev helt forelsket i en kæmpe stor hankat, der havde navnet Tiger.

Er der noget jeg skal anbefale, så er det klart katte fra et internat. Der er SÅ mange herreløse katte. Hvis jeg kunne, ville jeg meget gerne skabe et større hjem, med plads til mere end to katte. Mit hjerte blev solgt til de stakler, der mangler et hjem. Jeg håber for dem, at de har et hjem, næste gang jeg kommer på besøg. Det er forfærdeligt, hvordan så mange dyr bare bliver efterladt eller glemt. Det er også så trist, hvis en person pludselig ikke kan eje dyret længere, på grund af en modgang af en eller anden art.

Derfor går jeg helt klart ind for neutralisering af katte. Der findes nok af dem i forvejen. Og man kan finde sin helt egen, særlige kattemis på sådan et internat. De findes i alle former, farver, blandinger med videre. Det er et ægte katte eventyr!
Jeg glæder mig til, at vores unge dame bliver ordnet, og at vi flytter ind i noget større. Sådan så vi kan anskaffe en lækker katteven til hende. Kvinden vi talte med, fra Kattens Værn, sagde, at en ung han - yngre end Hera til den tid - vil være bedst. For så kan hun opdrage på ham, samtidig med, at det ikke bliver så meget tøsefnidder. Det er åbenbart ligesom med mennesker - man er tøsesur i længere tid, hvæser, er tvær og så videre. Det fandt jeg lidt underholdende. Derfor ser jeg MEGET frem til, at modtage en sød hankat. Men først om nogle måneder.

Som altid har jeg også fået taget lidt (for mange?) billeder af den korte tid vi var i København. Jeg elsker bare København, gennem en linse. Det er fedt at se, hvor mange interessante vinkler man kan stå på, og stadigvæk se noget helt anderledes. Det er en ægte billedby. Åh, hvor jeg dog ønsker mig et lækkert, stort kamera. Så skal jeg nok få gang i de helt vilde billeder. Krydser jeg i hvert fald fingre for.





Min onkels mummi krus
Jeg er helt solgt - det er fantastisk!



Skøn cykel kurv

Jeg overvejer lidt, om jeg skal skabe lidt kreativitet til min
egen cykelkurv. Farver er altid godt!


Køleskabsmagneter

Nu som søde figurer/dyr

Kun fantasien sætter grænser


Tilføj billedtekst

Hvorfor skal alting være så fint og voldsomt..
Når det kan være så simpelt?
Jeg blev forelsket i dette toilet skilt, med det samme!


Varm kakao og backgammon på Kaffekilden, Tagensvej

Kattens Værn - gør en forskel


Ingen kommentarer:

Send en kommentar