torsdag den 26. juli 2012

Ugen der gik



Jeg har været i børnehaven og vuggestuen hele denne uge. Skiftevis frem og tilbage. Jeg har lært om pædagog-læren gennem min chef og mine kollegaer, der aller viser tålmodighed og lærer fra sig. Det er helt fantastisk at opleve og jeg føler mig velkommen.
Jeg har lært hvad man ikke må sige til børnene - gennem rettelser af mit sprogbrug, men også fået ros. Ris og ros er altid godt - det er konstruktivt.
Jeg har været ude at gå en aftentur og reflekteret over dagen og dagene.
Det er ganske lærerigt og jeg føler mig beriget. Det er en fantastisk følelse!

Vi har blæst sæbebobler, både manuelt men også med en automatisk maskine, der lod sæbeboble svæve ud over alle børnene, der ivrige løb igennem dem for at springe dem, og fange dem. Det var et fantastisk hyggeligt syn. Meget smukt! Ikke nok med det, så har vi også lavet fodbad, læst historier, tegnet, lavet pusslespil, sunget, spist og puttet. Det er super dejligt at tilbringe tid med alle de søde børn og lærer hvad det vil sige, at være objektiv. Det er rart, at alle børn skal behandles lige! Jeg lærer og lærer og lærer..
Det hele glider bare som det skal. Jeg har lyst til at suge denne oplevelse til mig! Jeg ved ikke hvordan det kan være, at jeg har været så heldig, men det har jeg og jeg takker for, at være god nok til at være her.



Men ikke kun arbejdet har gjort min uge god.
K og jeg tog i biografen i byens Kino hvor vi så The Dark Knight Rises. Det er en film der i følge min kæreste og jeg, bestemt er værd at se! Så tak til min mor og stedfar for den fantastiske studentergave, som K fik af dem. Det var en skøn oplevelse at dele, med ham jeg kalder den søde.
Den var fuld af aktion og overraskelser! Vi var overvældede af den fede måde, filmen var lavet på, filmet og skuespillerne.




K foran plakaten med TDKR - og popcorn!!
Jeg fik også lige taget et billede af ham den flotte iført det rette Biograf-look. Jeg synes han ser fantastisk DEJLIG ud.

Men der er sket flere hyggelige ting i løbet af ugen. I går var jeg til K's mors' fødselsdag. Det var virkelig hyggeligt og rart at sidde på terassen og drikke rosé. En dejlig sommer-vin! Jeg har (som altid) taget lidt stemningsbilleder)




Lækker rødgrød (blåbær, jordbær, hindbær) med fløde - MUMS!!


Her til aften gik jeg mig en lille tur. På vejen hjem hørte jeg en skrækkelig lyd. Det lød som en blanding af gøen og barne-skrig. Jeg blev bange og valgte at sætte mig ned på asfalten foran lejlighedsblokken for at lytte efter - på en måde nyde det og lære af det. Nok nærmere udforske lyden. Og lige pludselig kunne jeg høre alle mulige forskellige lyde. En kat sad på græsset og jeg kaldte den til mig. Den kom over og gjorde sig til - var rigtig lækker og kastede sig på jorden foran mig. Den spændte og mijavede. Jeg kunne slet ikke stå for den. Lidt efter kunne man høre en skratten oppe fra tagrenden. Jeg tænkte, at det var en fugleunge der var røget ud af reden. For der var også fuglekvidder og pip-lyde. Menneskers snakken kunne også høres fra de forskellige lejligheder, samt fjernsyn og musik. Jeg nød det øjeblik og det gav mig en stor lyst til at skrive dette blogindlæg.

Ja, jeg er nemlig alene hjemme indtil i morgen. Og det er altid svært for mig, den første dag/nat. Men jeg har sovet godt i nat. Jeg nød meget, at jeg kunne flyde i hele sengen og sove med to dyner, vende og dreje mig, uden problemer, men også vågne to gange før uret ringede - af ren og skær nervøsitet. Den lurer stadigvæk den kære følelse af, at være  bange og efterladt. Det er nok også det der gør, at jeg har svært ved at være alene hjemme.
Men det er rart at være alene hjemme og nyde det hele på en anderledes måde. Jeg kan mærke, at min angst/frygt er på vej væk. På en sund måde. Jeg tør meget mere, jeg ser mig selv i øjnene.

Jeg har det rigtig godt lige nu. Jeg har fået meget ud af denne korte alene tid, som jeg har haft. Men jeg glæder mig til at få K hjem igen. Det er altid rart når han er her!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar