tirsdag den 10. juli 2012

Nu med vinger



Tiden flyver afsted og jeg har slet ikke været inde på bloggen i lang tid. Men derfor skal der ikke snydes for lidt up-date. Jeg har været på besøg hos min mor og den familie, fra torsdag-søndag. Her hyggede jeg mig meget med mine to mindre søskende, lillesøster N 17 år og lillebror M 4 år. Vi spillede fodbold, computerspil, N introducerede mig for Vampire Diaries - åh nej, endnu en serie! Jeg hjalp min familie med noget i haven og vi hyggede med aftensmad og samtaler. Det har været en virkelig rar følelse, at være "hjemme" igen og bo der nogle dage. Det er skønt at være familieorienteret, ud over "det sædvanlige" fødselsdags hurlumhaj hvor man skal se hele den pukkelryggede på én gang.
I dag er der sket en masse. Angående familieorientering har jeg talt i telefon med min far, mor og lillebror. Angående den fremrettede udsigt (økonomien), har jeg været oppe på ydelsescenteret i Roskilde for at søge kontanthjælp. Lige pludselig stod et børnehus og manglede en tilkalde pædagogmedhjælper vikar - og gæt hvem det blev. Undertegnede selv, mig!



Så nu skal jeg arbejde i en kombineret børnehave/vuggestue fra næste uge af. Og jeg glæder mig virkelig, virkelig meget. Det bliver rigtig spændende og meget givende, tænker jeg, at arbejde med børn i den alder. Jeg har altid gerne ville prøve det af, og nu kommer det jo til at give mig noget erfaring med i rygsækken. Det bliver så godt. Jeg glæder mig helt vildt.
Ikke nok med det, så så stedet rart ud og de ansatte tog godt i mod mig i dag. Tænk at gå direkte op til kontanthjælpskontoret og søge penge, for at blive smidt direkte ud til en børnehave/vuggestue. Det er da fantastisk service - tak Roskilde Kommune (hehe).

Men udover det ser det ikke "for godt ud". I forhold til det med kontanthjælp. For hvis nu jeg ikke kan finde noget efter dette vikarjob, eller de ikke ser det som en mulighed for mig, at blive der, så ved jeg ikke hvad jeg skal.
Jo, jeg vil jo søge videre på kontanthjælp, men.. Problemet er, at Roskilde Kommunes princip og politik er, at unge under 25 år ikke må søge kontanthjælp uden at søge uddannelse, også. Det vil sige at jeg har valget mellem at søge job (uden økonomisk hjælp), søge uddannelse (som jeg overhovedet ikke er gearet til) + få kontanthjælp og kan søge arbejde - heldigvis da! -, eller simpelthen søge en eller anden uddannelse og vente (uden at få nogen økonomisk hjælp).
Jeg ved godt at valget ikke virker særlig svært, men det er sådan, at jeg skal sige "ja tak" til den uddannelse. Og at jeg skal søge mindst 2 uddannelser. Derfor skal jeg også tale med studie/ungdomsvejleder der kan vejlede mig i forhold til de 2 uddannelser, som jeg skal søge. Det bliver også fint nok - men nu hvor jeg ikke er klar til at uddanne mig og frygter at jeg vil droppe ud, midt i det hele, ser jeg det som en ærgerlig løsning. Fordi de (læs: Roskilde Kommune) mener at det ikke er nogen løsning, at arbejde, men at fremtiden ligger i uddannelse. Og jeg giver da ret! Men du lærer - jævnfør mig selv - ikke alt gennem bøger. Du må også ud at smage på livet og se, hvad du egentlig interesserer dig for. Jeg er nok boglig, ja, men jeg er også meget praktisk. Jeg elsker at opleve, og røre, se og mærke det jeg arbejder med. Derfor vil jeg ikke kun læse om pædagogiske metoder, ud fra en bog, men også fra jobbet selv.

Nå, men det var lidt en blandet skriftlig situation, omkring min økonomiske status: altså fuldstændig i gang!
Ikke nok med det.. Så har jeg givet Kfyern gave(r).
Jeg gik i genbrugen i Ringsted (den der ligger tæt på Politi Stationen - og er min yndlings genbrugsbutik, nogensinde!). Her fandt jeg to stykker tøj til ham, fordi jeg havde lyst. Jeg tænkte, at man nok ville kunne finde noget til ham + prisen altid er god (= billig).



En skjorte i hvid med røde striber, fordi han nogen gange går med skjorte. Samt en t-shirt med spillet "PES", som han synes er et fedt fodbold. Mest af alt fordi han blærer sig så meget med, at det er et langt bedre spil, end FIFA.
Og med kommentaren "jeg vænner mig mere og mere til at bli' taget billeder af", afsluttede jeg den fine fotosetion med Kfyr.

Oven på alle de her blandede, men gode oplevelser, føler jeg nu, at jeg har fået nye vinger at flyve med. Jeg bor i en by, hvor jeg endelig er blevet student. Jeg har startet en tilværelse med et andet menneske, som for det meste går godt - nærmest hver dag. Dette er noget jeg sætter stor pris på. Jeg er blevet meget mere familieorienteret og glad at være sammen med, efter min depression og angst er kommet mere under kontrol. Jeg har nu fået mig et arbejde, og selv handlet for det, hvilket også giver mig en god energi og optimistisk følelse i kroppen. Samtidig har jeg det bare godt. Jeg har det sjældent dårligt, jeg græder ikke én gang om ugen længere, jeg har taget på det sidste års tid og tabt lidt af det "for meget" der var. Jeg kan bedre tolke sarkasme og se positivt på enkelte situationer, der før skabte panik inden i mig.
Jeg har ikke mærkelige drømme eller tanker længere og middagslurene er ikke lige så krævende, som de har været.
Alt i alt ser jeg lys forude, hvilket giver mig en god følelse. Jeg er stolt og glad, ikke mindst glad for mig selv. Det er nok også derfor jeg har startet denne blog. For at komme af med noget, men alligevel have følelsen af, at nogen lytter. Uden at vedkommende altid svarer igen. - Nej, hvor jeg savner at have hund, haha.



Indtil arbejdet begynder, vil jeg fortsætte sommerferie stilen med fødderne og snuden vendt mod vores fjernsyn og dovne den.
Det er sgu skønt hverken at have lektier eller vigtige tidspunkter. Samtidig bliver det så fedt med det arbejde!
God sommerferie til feriefolket og god arbejdslyst til arbejdsfolket.
Må alle have en god sommer!

Carpe Diem

Ingen kommentarer:

Send en kommentar