torsdag den 19. juli 2012

En torsdag

Så er arbejdsdagen veloverstået og jeg har nydt det. Det er rart at være ude og tjene nogle penge.
Dog føles det slet ikke som at arbejde på Burger King. Selvfølgelig ikke - da det langt fra er det samme, men alligevel er jeg overrasket.
Til gengæld var det den mere kedelige side af en institutionsoplevelse, som jeg erhvervede mig i dag. Jeg har vasket garderobe, gjort rent, støvsuget og banket måtter. Det er sgu ikke lige det jeg nyder allermest, men jeg kan samtidig godt forstå hvorfor de sætter mig til det.
Jeg har også været sammen med både vuggestue- og børnehavebørn. Det har været rigtig skønt og de er nogle søde børn. Jeg glæder mig til i morgen, men ved da også godt, at jeg kommer til at sove godt i nat - og kan allerede mærke hvorfor arbejdende folk nyder deres weekend så meget.

Ikke nok med det, så kom jeg også hjem til en lækker lejlighed. K har ryddet op og sat hylde op, hvilket opløftede hele rummet fuldstændig. Den er blevet så meget større, på trods af "så lidt". Det er bare fedt at komme hjem til en lysere op større rum. Det gav meget overskud og så blev jeg vildt glad inden i - han er bare for dejlig.




Så nu har vi mere plads at boltre os på, samtidig med, at vi rent faktisk har et gulv at bevæge os på, og en "rigtig" garderobe. Så hjemmet blev pludselig langt mere hjemligt, hvilket jeg har trængt til. Jeg er bare ikke særlig god til at tage mig sammen, men K er super dygtig til det. Også fordi han ikke ser det som arbejde eller kedsommeligt, på samme måde, men blot noget der skal overståes. Og sådan er det.
Nu vil vi cykle hjem til K's mor og spise aftensmad - gratis mad og transport efter en arbejdsdag hvor man har tjent penge.. Hvor meget mere luksuriøst kan det blive?

Jeg vil nyde min torsdag i herligt selskab.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar