mandag den 16. juli 2012

De sidste par dage


Fotoalbum - Kfyr som lille-type

Udsigt over natur, køer og RUC

Tagterrasse - skønt at vågne op til

Så har vi været hos Kfyrens mor, med skiftende vejr, hjemmebagte makroner og billedalbumskiggeri. Ej at forglemme Touren, som vi spændte har fulgt med i, gåture og madlavning. Det har været super hyggeligt!
Jeg fik som altid taget en masse billeder - hi hi.
Det er skønt at lege lidt med sit kamera og tage stemningsbilleder. Skøre Mis - Jævnfør Kfyr.


Jeg fik også taget mig en skøn lur, og da jeg stod op lavede jeg mig en skøn kop kaffe. Det er altid rart med kaffe oven på en eftermiddagslur - et lille "pift" er altid godt.

Terrasse 

K tjekker ud, hvordan en hjemmekat har det bedst

Hjemmebagte makroner og et flute (dog ej hjemmebagt)

Vi valgte også at forkæle os selv med en meget, meget lækker dessert. Hindbær Sorbet, Oreo-is, flødeskum, makroner, kaffe og hvid te - som duftede og smagte yderst godt! Det var baaare fedt at hygge-nygge foran fjernsynet med den fede ret. Puuuha, hvor mon det har sat sig?



Det samme måtte ske her til aften, da vi valgte at slutte dagen af med en lækker omgang aftensmad, ala Sankt Hans aften. Kfyr lavede Tortillias, med kødfyld. Han putter dem i ovnen med cheddarost ovenpå og lader dem varme igennem plus osten smelte.
Kødet er forlavet i en gryde og bliver egentlig bare lunet lidt ekstra inde i ovnen.

Udsigt

Det unge kjærstepar

Kfyrs ret

Jeg faldt også for K's mor's desserttallerken. Nurh hvor er den bare køn. Jeg er helt vild med den lidt grøn-blå-mat-turkis farve, samtidig med udformningen. Så blev liiidt misundelig, men nød også synet af den.

Inspiration er altid godt til det nye hjem. Og det skal ikke være en hemmelighed at vi kigger på lejlighed. Dog en deeel længere væk fra min hjemby, end her hvor vi lever nu. Til gengæld har den et ekstra rum og flere kvadratmeter at byde på - så jeg tror det bliver langt mere hjemligt. Jeg er spændt og glad, men samtidig også lidt angst. Hvordan mon det vil være at bo så langt væk fra alt hvad man har kært?

Desuden er tanken om at flytte, igen, lidt tung. Det er sgu ikke en fed ting at skulle pakke hele lortet sammen igen, rydde op, gøre rent og vaske ned. Vi skal også male - og sikkert også det nye sted. Men! Til gengæld har vi set på kat.
Den SØDESTE lille babymis. Vi ved endnu ikke hvad den skal hedde, men vi leger med tanken om en masse forskellige navne. Samtidig er Kfyr i gang med at udtænke dejlige katte-idéer, i forhold til legeredskaber omkring på vægge og gulve. Det skal nok blive godt. Samtidig er det også en stor trøst for mig, i forhold til at skulle flytte - at have en lille mis at blive nær ven med, i det farlige Københavnske.


"Lillemand" som er hans kaldenavn indtil videre, er den mindste i kuldet og den blideste. Min veninde har udtænkt ham til at passe godt i min tilværelse og derefter har vi været ude og se til ham.
Han er suuuper nuttet. Jeg glæder mig helt vildt til at få udlevet min drøm om lejlighed, kat og, ja. Livet. Det bliver rart at blive et væsen mere, end kun K og jeg. Uden at det skal være børn eller noget større, og mere krævende. Til gengæld glæder jeg mig også til at få børn.
Men jeg tager til takke med den lille, søde, bløde, kære skabning.
Nu skal vi bare i gang, afsted og på plads, så han kan tilføjes til familien.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar