søndag den 3. juni 2012

Søndag

Morgenmad på sengen (da vi ikke rigtig har andre steder at sidde), Doctor Who (en serie fra BBC) og hygge, med Kallefyren. Super hyggeligt! Derefter en alt for lang lur, efterfulgt af opvask og støvsugning. Aldrig har jeg set så meget støv centreret på ét sted, som under vores seng. Puha og ad og meget mere - enkelte nys hørte sig vidst også til.
Men nu er dagens gode gerning klaret, så nu kan man godt slappe af og nyde, at man ikke skal andet end at læse op til eksamen.
Onsdag begynder min første mundtlige eksaminen nemlig. AT (Almen studieforberedelse). En eksamen som er tværfaglig - jeg har valgt religion og samfundsfag. Fokus på synes på muslimer efter 9/11.
Det skal nok blive interessant. Det hele handler sådan set mere om metoder, end om selve emnet. Hvilket er lidt ironisk. Men sådan er det.
Jeg håber i hvert fald på at bestå. Da jeg ikke rigtig har haft held med mig, i forhold til det "fag". AT virker til, at lærerne aldrig har haft styr på en skid.
Udover afslapning så står den resterende aften på endnu mere afslapning. Man skal nemlig nyde at være ung, uden de største pligter, end regninger, sociale sammenhænge og diverse huslige pligter. Som man godt kan gemme lidt væk, så længe man selv kan hole det ud.
Kære forældre. Vi skal nok blive voksne nok en dag, men nu har vi ikke noget andet at tage os til, end at nyde livet. Vi har hverken kæledyr eller børn, vi har ikke andet end os selv. Derfor nyder vi det så længe det varer. Vi bliver ansvarlige omkring de andre ting, når den tid kommer.
Indtil da vil jeg gerne have lov til at ryge cigaretter, drikke mig fuld, rode, ikke gøre rent, genbruge den samme tallerken syv dage om ugen og drikke af mælkekartonen.
jeg skal nok blive mere fornuftig, klogere og mere ansvarlig - men den tid den .. stilling.
Indtil videre er jeg kun 21 år gammel og endnu ikke færdig med gymnasiet. Så jeg ser på mine pligter, som milde job i løbet af min hverdag.
Det vigtigste på listen, lige nu og her, er eksaminerne og at få den hue på!
Må alle få en god dag i morgen.

Carpe Diem!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar