onsdag den 20. juni 2012

Nostalgi

Er der én ting jeg er god til, så er det at blive nostalgisk. Jeg nyder, ja elsker, at se på billeder fra "dengang". Dengang der var en gang, hvor man havde andre slags venskaber, bekendtskaber og kredse, man strejfede rundt i. Dengang man så anderledes ud, gik i anderledes tøj og hørte noget andet musik, end i dag. "Dengang" behøver ikke være mange år siden. Med mindre at to-tre år, er mange år siden. Jeg kan blive helt ulykkelig inden i, når jeg tænker tilbage på de ting. Alle de ting, som jeg på den ene side savner, og på den anden side har lyst til at gemme laaangt væk.
Det er en frygtelig følelse, at føle savn og mangel, over noget, som er 'fortid' og hører til 'fortiden'. Endvidere er det også rart at vide, at man har alle de minder! Det er skønt at se tilbage på, sætte musikken fra den tid og de øjeblikke, og læne sig tilbage. Lukke øjnene og føle, at man er der. Samtidig får jeg et jag i hjertet og nogle tårer presser sig på. Hvordan kan det være, at nogle ting skal være så komplicerede, at de ikke kan forblive. Eller at nogle forhold forandres, da andre faktorer spiller ind.
Livet har aldrig været let og bliver det nok heller aldrig. Jeg er bare sådan et vane-menneske. Jeg hader at miste. Jeg bryder mig simpelthen ikke om afsked.
Jeg vil bare gerne leve lykkeligt med alle jeg kender - i en fantastisk, utopisk verden. Men når jeg så bliver mindet om, at sådan kan alting ikke fungerer.. Så føles det hele som dystopia.
I bund og grund gør jeg livet meget mere indviklet, end det oprindeligt er. Jeg har alt for mange følelser i det. Det er skørt, men sådan er jeg.
Nostalgi er nu en lækker følelse. Det er rart at vide, at man ikke fortryder, men savner..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar