mandag den 4. juni 2012

Endnu en dag



Kaffetid på græsplænen foran vores lejligheds kompleks.

Det er virkelig herligt at have gynger, bænk og en lille græsplæne, når man ikke har mere end 27 kvm. at rode på.
Frisk luft skulle også være super sundt!






Jeg har også sagt pænt goddag til AT (tværfaglig), som jeg skal op i på onsdag klokken 08:30. Jeg har slet ikke lyst, men jeg har fået en masse hjælp fra en kvinde, som jeg måtte interviewe over telefon, samt nogle fantastiske bøger, som jeg klart vil anbefale!
Smøger skal der også være plads til, og mon ikke man burde cykle ud efter lidt slik på et tidspunkt? I hvert fald er det tungt og jeg har allerede drukket mig energisk på kaffe, dog synes jeg ikke at energien formår at centrere sig det rigtige sted. Facebook og computerspil (LoL) er meget, meget mere interessant!




I fredags sagde jeg også farvel til min allersidst skriftlige eksamen. Nu har jeg afsluttet mine sidste stilafleveringer i gymnasiet og jeg har virkelig ingen idé om hvordan det går. Men jeg håber på 02, 4 og 7 i hvert fald. Tysk bliver et 02, Engelsk forhåbentligt et 4 tal og Dansk er desværre nok blevet et 7 tal. Hvis det er blevet meget mindre, så tror jeg i hvert fald at jeg har gjort et eller andet godt og grueligt galt. Hvilket jeg altid frygter, så denne gang skal ikke være en undtagelse..


Jeg skrev en litterær artikel omkring Michael Strunges digt "Gennem Natten, Gennem Byen". Det var et digt, som først ikke syntes af meget, men efter to timers analyse endelig blev til noget, der kunne tolkes på. Jeg ved slet ikke hvordan min analysearbejde er blevet, men jeg har det fint nok med det jeg har afleveret. Bedre kunne det nok ikke blive.
Og som min stædighed nu viser sig, så vil jeg skrive om det jeg har kært. Michael Strunge er bare i mit hjerte. En fantastisk, men syg, mand. Meget inspirerende! "Billedpistolen" burde læses af enhver.







_______________________________________________________


KJeg har fået "træ"sko af mormor og morfar, fordi jeg elsker at gå med mormors derhjemme. Så de købte mig et par og morfar mente, at skrig-orange var lige min far. Hvilket han sådan set ikke tager meget fejl af. De to er bare de bedste bedsteforældre, nogen sinde!


Desuden har vi også ordnet vores bruser. Den var blevet rigtig hård i det, så det føltes som om man blev stukket med små nåle, hver gang man var i bad. Men nu er det fikset - tak til eddiken for at ordne både bruser og el-kedel.




 Til sidst er der ikke andet end den pokkers kærlighed og den skide fotograf, som elsker at tage billeder af fyren, med de mange udtryk. Hvad skal man med stand-up-shows, når man har Kalle? Han er så sjov, humoristisk og sød. Så ham er jeg glad for at dele tilværelsen med. Rigtig meget faktisk!
Kalle Kostbar
Kalle Kool
Kalle Kær

5 kommentarer:

  1. Hej Michelle!
    Jeg er meget inspireret af din blog, og har nu læst (som anbefalet) digtet af Strunge - yderst interessant.
    Hvordan har du tolket digtet?
    Knus Julie.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Julie!
      Jeg vidste slet ikke at jeg var inspirerende, eller at nogen som sådan følger med i mit indlæg. Men jeg er da glad for positiv respons.
      Hvilket et af digtene er det så, at du har læst?
      "Gennem Natten, Gennem Byen"? Jeg skal lige hive fat i mine notater, for at se, hvad jeg egentlig fandt frem til. Det er trods alt 8 måneder siden, cirka, at jeg sidst kiggede på det.

      Har du eventuelt nogle meninger omkring min måde at blogge på?
      Ikke at det skal komme an på dig, som sådan, men konstruktiv kritik er altid godt.

      Mvh Michelle / Missejammer

      Slet
  2. Hej igen.
    For at være helt ærlig har jeg ikke fulgt din blog så længe, men det jeg synes er fangende er din oprigtighed, som karakteriserer din blog. Jeg synes, at den måde du skriver på er rigtig inspirerende, og jeg kan godt lide, at du skriver om alt og intet. Yderligere er det nogle gode billeder du har på din blog!
    - Jeg læste "Gennem Natten, Gennem Byen". Kunne rigtig godt lide forfatterens måde at skrive på, men forstår dog ikke så meget af digtet :-)

    SvarSlet
  3. Hej Michelle :-) Jeg skal til at skrive en analyse og fortolkning af digtet "Gennem natten, gennem byen". Men jeg har desværre ikke fået ligeså meget forståelse for digtet som du har, så jeg ville høre om jeg kunne få nogle noter eller din opgave, så jeg kunne få lidt inspiration? :)

    SvarSlet
  4. Hej Anonym24. feb. 2013 14.03.
    Jeg har ledt og ledt efter min opgave, og til min (egen?) store ÆRGRELSE, så kan jeg slet ikke finde opgaven. Det piner mig noget så grusomt. Jeg vil også lige sige, at jeg fik en elendig karakter for den. Hvilket ærgrer mig endnu mere. Jeg fik 4. For noget jeg ellers syntes, at have gennemtæsket - men måske misforstået gevaldigt? Jeg håber det er gået dig godt. Jeg er meget ked af mit sene svar, men håber at du har fået noget bedre ud af det, end jeg.
    I hvert fald ønsker jeg alt andet godt! :)

    Anonym24. feb. 2013 07.07

    Tak for din ros. Jeg går heller ikke så meget op i andet, end skrive lidt om hist og her + tage billeder. Faktisk har jeg en blog: wwww.gennemenlinse.blogspot.com og www.novechellen.blogspot.com - omhandlende mine skriverier og billeder. Hvis det er, af interesse. :)

    Mvh
    Michelle

    Carpe Diem!

    SvarSlet