tirsdag den 12. juni 2012

Jorden drejer rundt alligevel


Dagene skrider stille og roligt frem. Jeg glæder mig mere og mere til, at alle eksaminerne er overstået. Jeg har fire mundtlige tilbage, og egentlig er de ikke så slemme, men det er bare så tungt. Ikke nok med det, så føler jeg mig tynget. Jeg er udmattet og træt, jeg er meget hurtig søvnig og min koncentration holder ikke længere tid ad gangen. Det er meget demotiverende, at ens energiniveau ikke passer til alderen. Eller også har jeg bare misforstået noget, og i virkeligheden er alle på min alder meget trætte? Jeg har læst op på Oldtidskundskab i dag og det gik fint nok. Det ligner mig, at læse op i sidste øjeblik. Jeg er elendig til struktur. Hvilket nok også gør det hele endnu mere demotiverende og udmattende. Men det hele skal nok gå! Det er slet ikke det. Det er nok mere det, at himlen er grå, vejret er lunt, man tænker ikke rigtig på at komme nogen steder hen, men bare på at spise, sove, læse. Hvilket er rigtig, rigtig trættende i længden. Friheden mellem eksaminerne er dejlig nok. Det er rart, lige at kunne trække vejret mellem hver eksamen. I slutningen af næste uge er der også grill-hygge hos min historielærer. Det skal nok blive morsomt og hyggeligt.

En anden god nyhed er, at min hue er blevet sendt. I den rigtige farve. Bordeaux-rødt bånd. Desværre ikke det grønne, men det er egentlig okay, så længe den bare er min om nogle dage!
Så det har lettet en del på denne nedtrykte følelse. Oven i det, modtog jeg også en undskyldende e-mail, som fik mig i godt humør. Han beklagede meget den utilfredsstillende måde, jeg var blevet behandlet på, og takkede mig for, at jeg havde valgt "deres hue". Så alting ender vel godt alligevel?
Jeg har startet ud med et 02 i AT, så værre bliver det vel ikke. Så har jeg bare to karakterer, som jeg skal leve op til. Men det er okay. Jeg kan vel godt, tænker jeg.

En bekendt fra gymnasiet nævnte også Dan Túrell for mig, over en øl, på Roskildes lokale værtshus. Han snakkede om, at Dan Túrell havde skrevet et digt der handlede om en knægt, vidst nok, som snart havde sommerferie. Og op til sommerferien havde han modtaget et brev fra skolen om, at han var blevet smidt ud. Så tænkte han over, at det var torsdag. Anders And udkom stadigvæk om torsdagen. Andre tin fungerede lige så, på trods af hans verdens undergang. Så selvom at man føler dommedag, så drejer jorden rundt alligevel.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar