mandag den 11. juni 2012

En verden uden for

Skønhed er ømhed
Ofte tænker jeg på, hvad man dog skal bruge livet til. Om skolegang er den rette vej til evig lykke, eller om man bare burde springe fra. Om det kan lade sig gøre, at leve et lykkeligt liv, uden uddannelse? Jeg finder inspiration i de mennesker, som formår at arbejde og klare dig, uden uddannelse. Jeg finder inspiration i folk, der tager chancer. Selv er jeg bange. Jeg er bange for at gøre det, jeg inderst inde brænder for. F.eks. at rejse ud i verden, på lånte penge fra banken, hvor jeg oplever og lærer. Jeg vil gerne blive klog på livet, andre mennesker og dyr. Jeg vil gerne gøre en forskel, men skal man virkelig uddannes for at kunne det? Er det, at gøre en forskel, ved at hjælpe børn på plejehjem i Afrika, finde ud af en mirakelmedicin på alvorlige, dødelige sygdomme, eller at belære folk (herhjemme), om verden udenfor?
Men en verden udenfor, er ikke kun en verden i samfundsmæssig sammenhæng. For man ser og oplever jo også mange ting, blot uden for sin egen hoveddør. Mit i eksamenslæsning - som sjovt nok også gør mig nervøs, fordi jeg netop nu er i gang med læsning .. Jeg studerer og prøver at blive god til noget, således at jeg kan få en rigtig uddannelse. Men til hvad nytte? Jeg er bange for at dumpe, fordi jeg ved, at det giver mig et dårligt gennemsnit. Og hvem ønsker det? Ikke jeg. Fordi jeg ved, at samfundet kræver et godt gennemsnit. De forventer ligesom at 'Ungdommen' tager sig sammen. Ja, jeg elsker at lære! Men det at lære, må gerne være sjovt. Ikke pressede situationer som eksaminer med videre.

I dag holdte vi en pause fra terperiet. Kfyren er i gang med 24-timers mundtlig spansk eksamen og det er en eksamen der trækker tænder ud. Jeg selv læser op til Old (Ævl) der er om lidt under tre dage. Puuha, for en svedtur med mere.
Men vi tog en gåtur i verdenen uden for. Verdenen uden for lektierne, en verden halvt væk fra den last, som ligger på vores ryg.

Igen, igen, igen valgte jeg at tage mange billeder, blot fordi jeg finder det spændende og hyggeligt. Vi så mange søde ting på vejen (læs: jeg fandt dem søde).
Kfyren var bare tvangsindlagt til mine mange skøre idéer. Dog kom han selv med et grineren påfund. I må selv gætte jer til, hvilket ;-)



Kommende student 2012







Cyklen er inspireret af Tina




Hvide blomster er så smukke



Her bor vi

Ingen kommentarer:

Send en kommentar