tirsdag den 5. juni 2012

Egoisme eller ej.. her kommer jeg..


Dette er billeder af mig, gennem tiden
Fra min fødsel og til i dag, cirka
Jeg ved ikke hvorfor, men fik lyst til at vise hvordan man gennem 21 år, ganske let kan ændre sig


Livet er ikke konstant, men dynamisk










Jeg funderer ofte over, hvor meget jeg egentlig har ændret mig. Eller hvor meget andre omkring mig, ændrer sig. Ikke kun personligt og som udvikling, men også rent naturligt. Huden, håret. Stemme, højde, drøjde. Hvordan man kan få et mere "voksent" udseende.
Jeg synes det biologiske ur er fantastisk og den natur, som det hele bygger sig op, omkring. Hvordan vi gerne vil videreføre vores gener, i forhold til avl og overlevelse.
Men hvordan etik, normer og kultur også er opereret ind i disse forhold. Hvordan stil, personlighed og karakter er med til at bestemme, hvordan man ønsker at folk skal se på en.
Førstehåndsindtryk.
Andethåndsindtryk.
At sælge sig selv.
Det hele er stort, småt, rundt, kantet, udadvendt, cirkulært, forundrende, summende.. Hoved og hale sidder ikke altid der hvor man føler det burde. Eller troede det sad.
Menneske er menneske, men hvad er et menneske?
Pattedyr med følelser.

I sort/hvid er dette mig gennem tider, gennem steder. Det er mig, som menneske i forklædning.
Sådan vil jeg gerne skiltre mig selv i nat.


Samtidig synes jeg også der er noget evigt fortryllende over det, at man har været en lille celle, under udvikling. I dag er jeg det man kalder et fuldvoksent menneske.
Fra at være spæd og tumling, til at kunne tage vare for mig selv.
Hvad samfundet så end mener, det er noget andet. For rent biologisk er jeg god nok til det hele.
Resten er bare tabubelagte, betændte områder, som har med den del af mig, som gør mig til menneske; hjernen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar