torsdag den 17. maj 2012

Studentertiden

Så har jeg kigget lidt på mormors kjoler. Vi fandt denne i hendes klædeskab, og jeg synes den er rigtig charmerende, til dels enkel og alligevel har den sin stil, med de søde "nitter" ved rundingen.
Jeg har lyst til at bære en hvid kjole, da jeg synes det virker ganske studenter-agtigt. Derfor har jeg fundet en sød kjole, som hverken er for smart eller for konet - efter egen mening - men ganske sød. Jeg glæder mig rigtig, rigtig meget!
Det bliver nok det største øjeblik siden min konfirmation, selvom det ej er at sammenligne.


Nu med kjolen på
Jeg fik mormor til at tage et billedet af mig, iført kjolen, således at jeg kunne vise andre bloggere, hvilken stil jeg har tænkt mig at køre, til min studentertid. Desuden er det også langt billigere denne vej, da det ikke koster mig en krone - og jeg kan nu meget godt lide at spare penge hvor man kan. Især på tøj! Jeg er faktisk typen der går meget i genbrug og køber ting til stue, køkken, badeværelse osv. Angående genbrug og at spare penge, så sparer jeg også gerne på strømmen!

Oven i hatten - hehe - har jeg også fundet en studenterhue på hjemmesiden: http://initiativforliv.dk/cms.php?id_cms=11
Netop fordi jeg gerne vil gøre en forskel. Huen har jeg valgt skal se ud, ligesom den på billedet.
I stedet for den sædvanlige røde farve, har jeg valgt en grøn farve - fordi jeg netop gør en forskel. Samtidig har jeg også valgt pusslespilsbrikken som "logo", igen for at vise, at jeg har valgt noget andet, end det sædvanlige.
Den alternative stil vil nok altid være i mit hjerte.

"Hvad er din hue værd?" sådan lyder budksabet, og det er hvad projektet handler om. Min hue er nemlig meget værd. Alt overskud går til humanitære uddannelsesprojekter. Jeg har givet 450 kroner for min studenterhue, men det jeg egentlig har givet er: En uddannelse.

Uddannelse for uddannelse.

Jeg synes at IFL er et skønt projekt, non-profit, som jeg er glad for at have fået muligheden for at støtte. Jeg får meget mere lyst til at bære min hue til sommer, når jeg er færdig, og jeg vil gøre det med stolthed, da jeg har givet en uddannelse til et andet menneske.

Dette er noget jeg, af egen holdning, ønsker at andre mennesker vil gøre. Så hvis du har et barn, barnebarn, ven, veninde eller en anden bekendt, som skal være student i 2013, synes jeg at du skal undersøge dette. Forhåbentligt vil du også gøre en forskel!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar