torsdag den 24. maj 2012

Læseferie med videre

Læseferien blev i tirsdags skudt af med en masse underholdning fra alle afgangsklasser på Gymnasiet. Festlighederne fortsatte i Folkeparken, som er den park de fleste elever fra diverse skoler, i Roskilde, befinder sig i til særlige lejligheder og solrige fredage.

Nu skal jeg så bare i gang med at læse op på Oldtidskunstskab, Religion og Dansk.
Historie skal jeg egentlig også i gang med, men da prøven er 24 timers, går det hele nok lidt lettere.
De skriftlige kommer dog først. 28. og 29. maj samt 01. Juni skal jeg sidde ved tastaturet på min bærbar, i ca. fem stive timer, og forfatte på bedste vis.
Analyse, fortolkning, redegørelse, introduktion med videre. Jeg skal vise faglighed, forståelse og perspektivere, samt vise, at jeg har en bred forståelse for det jeg skriver om. Eventuelt er klogere end blot emnet - puha.
Men det hele går nok. Det skal nok gå, håber jeg. Jeg er allermest bekymret for skriftlig engelsk, da det er min svaghed. Jeg er så dårlig til sproget og til ordforrådet. Grammatikken er virkelig også det værste, men det skal jeg i gang med!

Så er der den tværfaglige eksamen, også kaldet AT - Almen Studieforberedelse. Mine fag er Religion og Samfundsfag, hvor jeg skal arbejde meget med de to metoder, der nu er forbundet til disse to fag.
Det bliver helt sikkert en hård nyser, og jeg ved at mine medstuderende svinger i karakter, lige fra 02 til 12. Så det er en bred skare af karakterer og forfærdelig svært at vurdere, om man er god eller ej.
I hvert fald frygter jeg eksamen rigtig, rigtig meget.
Ikke nok med det, så er der også de mundtlige. De kommer til gengæld først senere i Juni måned, så jeg har god tid i mellem diverse eksaminer, hvilket for mig er helt perfekt.
Mit lille hoved kan nemlig ikke klare så mange ting ad gangen, derfor er det kun godt for mig, at jeg kan få lidt ro ind i mellem.

Jeg vil i hvert fald meget gerne tage dette år seriøst, da det er afgangsåret. Det er som om det betyder meget mere, end de foregående år. Selvom de karakterer jeg fik sidste år (02 i Naturgeografi og 7 i Filosofi) også tæller - samt årskaraktererne i de fag, som jeg ikke har været oppe i.
Det er ikke til at finde ud af, hvor jeg står henne, men jeg håber og føler mig som middel. Det er jeg fuldt ud tilfreds med, da jeg ikke er den skarpeste.
Jeg glæder mig bare helt vildt meget til Vognturen og håber, at karakteren i huen bliver god. Det er mundtlig dansk, hvor jeg har et 10 tal at leve op til. Det går mig meget på, da jeg synes det er en god karakter, og jeg frygter virkelig at ødelægge det for mig selv.
Alle ønsker vel at få en god karakter i huen? Men det skal nok gå. Det satser jeg i hvert fald på.
Det var nok egentlig det jeg ville af med for i dag. Jeg ønsker alle en god læseferie med det hele!
Nu vil jeg slappe af indtil i morgen, hvor jeg skal arbejde med AT og undersøge om jeg kan skaffe noget engelsk grammatik fra en gammel klassekammerat.

Carpe Diem

Ingen kommentarer:

Send en kommentar