søndag den 20. maj 2012

Kaktus



Min kaktus blomstre for andet år i træk. Sidste år var der to blomster, men i år ser det ud til, at der kommer tre! Blomsten er endnu ikke kommet frem endnu, men jeg vil tage et billede af den, når den er fremme. Den er simpelthen enorm stor, i forhold til min bette kaktus. Indtil videre er den kun i vokse-fasen, hvilket tager mange gange længere tid, end selve blomstens levetid. Blomsten er kun fremme én dag, hvorefter den visner..
Jeg er bare så stolt af min lille fine kaktus!


Jeg håber på at være hjemme den dag den blomstre, da jeg synes det er vildt kønt. Billederne af sidste års første blomst ligger på en anden computer, så dem kan jeg ikke uploade endnu. Det er bare lidt hyggeligt at følge med i sine blomster/planter. Kaktussen har altid været min favorit, af flere grunde.
For det første er jeg ekstremt dårlig til at vedligeholde ting, derfor har jeg mistet mange blomster/planter i tidens løb. Selv kaktusser har måtte forgå i min varetægt. Men denne søde, lille tyksak har overlevet - så jeg må endelig have lært at gøre det godt. Derfor bliver jeg også bare så ivrig, når den endelig blomstre.
For det andet synes jeg at kaktussen er en fantastisk plante, i sine mange former og farver, men også måden hvorpå den kan overleve. På en eller anden måde har jeg altid sammenlignet kameler og kaktusser...

Det kan være der kommer meget mere blog-pladder senere i dag, når jeg har skabt/set/oplevet et eller andet, som jeg synes andre gerne må følge med i.
I må have en dejlig dag og blomstre, ligesom min kaktus!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar