tirsdag den 15. maj 2012

Nikon

Jeg ønsker mig helt vildt meget et Nikon spejlrefleks kamera. Måske dette kamera? D3000. I hvert fald er det et materielt objekt, som jeg virkelig sætter stor pris på, samt redigerings programmer. Så kan man redigere billederne. Jeg har lidt en drøm om at lave mine egne coffee table books til privat brug.
Billederne skal være af byer, mennesker, genstande. Der skal være følelse, farver, sort/hvid, oplevelser og perspektiver i billederne. Det bliver en lille udfordring, men jeg ser meget, meget frem til mit lille projekt. Det eneste der mangler, er penge. Men kommer tid kommer råd.. Eller noget. Nu skal jeg lige afslutte 3.g. som snart er slut, hvorefter jeg vil påbegynde et arbejde så jeg kan skaffe penge til mine interesser.
Et billede fortæller mere end tusinde ord - men jeg kan lide at behandle både det sproglige og det billedlige.

Min familie er nok også ved at være rigtig træt af mig, da jeg er "paparazzia" i vores familie. Det er nok noget jeg har fra min far af, da han også godt kan lide at tage billeder - ganske ofte.
Jeg synes bare der er noget særligt ved at gøre noget ud af billederne, og hvis folk gerne vil poserer (eller presses til det, i hvert fald), kan jeg blive ganske ivrig.


Fotografering er en stor hobby for mig. Det behøver ikke kun være digitale fotos. Jeg køber ofte engangkameraer, som jeg får fremkaldt og putter i mapper, da jeg finder det charmerende at sidde med håndholdt billeder og se tilbage på "den gang.."

For mig er et fotografi mange ting og jeg nyder dem. Som min ven sagde om de billeder jeg har taget fra vores ferie på Rhodos: "billederne er ihvertfald karakteristisk dig".

Ingen kommentarer:

Send en kommentar