fredag den 18. maj 2012

De fire vægge og deres indhold

Denne blog har ikke været til stede i lang tid. Derfor synes jeg lige, at jeg vil opfriske for jer, hvordan livet for to kommende studenter ser ud, bag de fire (proppede) vægge...
Hverdagen går jo med andre ting end tankerne om studenter tid og hvad der ellers hører gymnasietiden til. Eller hvad jeg går og drømmer om for den sags skyld - selvom at jeg har ekstremt mange drømme!

Til daglig foregår alting indenfor 27 kvadret meter, med te-køkken, intimt badeværelse og en enorm seng. Den ene af de "fire vægge" består af tre enorme vinduer, hvor manden i boligen har været handy-man og sætte tre persienner op. Det er også her vi får vores daglige skud D-vitamin, med mindre vi hygger på gyngerne i "haven".

Gourmet Køkken!

Der hvor vi kokkererer er ikke just noget at råbe hurra for. Det består af ekstern kogeplader og en masse rod.
Service og andet

















Pynt er der også en masse af i vores hyggelige basis hybel for unge mennesker. Vi bruger rigtig meget tid i lejligheden og derfor skal der også være noget at se på. Samtidig synes vi også at det er vigtigt at føle sig hjemme, og at have det dejligt, når man er hjemme.
Vi har "Basen" (aka sengen) som bruges til spisebord, sovested, sofa, gæsteværelse, stue m.v.
Over stuen/ i soveværelset har vi "Blæksprutten".

Blæksprutten
Det er en lampe som jeg har meget, meget kær. Den er købt i en Antik forretning i Ringsted (mener at butikken hedder K&K) til den store uhyggelige pris.... 700 kroner. Men jeg kunne simpelthen ikke stå for dens ømhed - som også er min store svaghed.
Vi kalder den Blæksprutten, fordi den har sådan nogle sprutte-arme.
Blæksprutten er pyntet med en gave fra mandens mor, en klemme og en drømmefanger (til soveværelset).


Ja, jeg ved godt denne blog bliver temmelig lang, men jeg vil så gerne vise tingene og mine billeder. Ja, og fortælle, fortælle, fortælle! Fordi det kan jeg også godt lide.
Udover disse "genstande", findes der andre sager i huset. Husets indhold er mere kødeligt, end alt det materielle...

Der er nemlig også K-mand!
En dejlig fyr med stor tålmodighed og charme.
Jeg tager hatten af for, at han kan holde mig ud inden for disse fire vægge hehe!

Blandt andet fordi jeg står for størstedelen af rodet (tøj osv.)
Men det er jo nok en pige-ting.....

Her er vores dejlige walk-in/on-closet. Det er designet af K-mands mor og så har K-mand og jeg købt et tøjstativ fra JYSK hvor der kan hænge bøjler på, med diverse hænge-sager. Skabene er lækre, ældre skabe fra K-mands gamle hjem, som bliver udnyttet, ja nærmest voldtaget, af alt det tøj.....















Aftenen gyngetur som gav inspiration til denne aftens blogning:


Søde K-mand der sidder så fint på hans gynge HÆHÆ. Og mine fødder oppe i luften.
Det kan godt være at denne blog, ren indholdsmæssigt, ikke byder på særlig meget. At den nok ikke er så ekstrem DIY eller informations givende. Men!
Alting starter et sted, og jeg er begyndt her. Det kan være at min blog bliver meget, meget mere farverig og oplysende, eller inspirerende om noget tid.
Jeg skal bare lige finde rytmen og finde ud af hvor meget eller hvor lidt man fylder på. Inspiration, konstruktiv kritik m.v. er altid velkommen!





Alt tekst og alle billeder er skrevet, lavet, taget og redigeret af mig selv.
Må alle have en god weekend. Nyd det skønne aftenvejr - det er nu sommeren giver lov.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar